ОБЩИ УСЛОВИЯ ЗА РАБОТА С ЕЛЕКТРОННАТА СТРАНИЦА НА НАЦИОНАЛНО ТОЛ УПРАВЛЕНИЕ ПРИ АГЕНЦИЯ „ПЪТНА ИНФРАСТРУКТУРА“ И ЗA ПРОДАЖБА НА ЕЛЕКТРОННИ ВИНЕТКИ И МАРШРУТНИ КАРТИ ЧРЕЗ ЕЛЕКТРОННАТА СТРАНИЦА, МОБИЛНОТО ПРИЛОЖЕНИЕ И ТЕРМИНАЛИТЕ ЗА САМООБСЛУЖВАНЕ
I. За какво се прилагат настоящите общи условия
- 1. Електронната страница на Национално тол управление при Агенция „Пътна инфраструктура“ на адрес https://www.bgtoll.bg/, както и на адрес https://web.bgtoll.bg/ има за цел предоставяне на определени услуги, които включват следното:
- 1.1. Достъп до информация за събирането на пътните такси и до електронните публично достъпни безплатни регистри, водени от Агенция „Пътна инфраструктура“ по Закона за пътищата;
- 1.2. Възможност за заплащане на винетни такси и издаване на електронни винетки;
- 1.3. Проверка на валидност на електронни винетки по регистрационен номер на пътно превозно средство.
- 1.4. Възможност за предварително заплащане на тол такса чрез закупуване на маршрутна карта;
- 1.5. Проверка на валидност на маршрутна карта по регистрационен номер на пътно превозно средство.
- 1.6. Приемане на запитвания, искания, сигнали и жалби от потребители и заинтересовани лица на платената пътна мрежа.
- 2. Терминалите за самообслужване и мобилното приложение на Национално тол управление при Агенция „Пътна инфраструктура“ имат за цел предоставяне на услугите по т. 1, при съобразяване на разликите във функционирането между електронните страници, терминалите за самообслужване и мобилното приложение.
- 3. Настоящите общи условия имат за цел да изяснят правата и задълженията на потребителите във връзка с използването на описаните по т. 1 и 2 услуги. Тези общи условия се прилагат от момента, в който потребителят започне ползването на съответната услуга, и обвързват страните до приключване на предоставяне на услугата съгласно същите.
- 4. Потребителите са задължени да ползват предоставените им възможности за достъп до услуги добросъвестно и за целите, които са изрично посочени за съответната услуга.
- 5. При установяване на недобросъвестно използване на предоставените възможности съответната услуга може да бъде отказана от Национално тол управление при Агенция „Пътна инфраструктура“.
- 6. При установяване на недобросъвестно използване на предоставените възможности от отделни потребители, Национално тол управление при Агенция „Пътна инфраструктура“ си запазва правото да ограничи предоставянето на услуги за цели групи потребители, включително чрез цялостно спиране на отделни услуги или средства за комуникация, за да гарантира, че изпълнява задълженията си съгласно законите на Република България. В такъв случай отговорност за претърпените от добросъвестни потребители вреди се носи от лицата, които с недобросъвестните си действия са предизвикали спирането на съответната услуга.
- 7. Всички действия с електронната страница, терминалите за самообслужване и мобилното приложение, които не са изрично позволени, следва да се считат за изрично забранени.
- 8. Ако за използването на отделна услуга, потребителят счита, че следва да извърши действие, което не е позволено, то потребителят следва да се свърже първо с Национално тол управление при Агенция „Пътна инфраструктура“, като поиска разглеждане на неговия случай. В тези случаи, потребителят е длъжен стриктно да спази указанията, предоставени от Национално тол управление при Агенция „Пътна инфраструктура“, като в противен случай се приема, че поведението му е недобросъвестно с всички произтичащи от това последици.
- 9. Независимо от формата на ползване на електронната страница, мобилното приложение или терминалите за самообслужване, при всяко ползване следва да се започва нова сесия, за да се избегне оставане на информация от предходно въвеждани данни.
- 10. За определени услуги е необходимо потребителят да въведе свой електронен адрес, на който да получи съответни известия. Въвеждането на електронен адрес в съответното поле представлява изрична заявка за получаване на съответната допълнителна услуга. Невъвеждането на електронен адрес няма да попречи за принципното функциониране на електронната страница, мобилното приложение и терминалите за самообслужване във връзка със заплащането на тол такса чрез закупуване на маршрутна карта, но ще бъде пречка за получаване на съответните допълнителни услуги.
II. Определения
- 11. За целите на настоящите общи условия, следните понятия означават:
- 11.1. „Винетна такса“ е таксата за ползване на платената пътна мрежа по чл. 10, ал. 1, т. 1 от Закона за пътищата.
- 11.2. „Електронна винетка“ е електронен документ по смисъла на чл. 3, ал. 1 от Закона за електронния документ и електронните удостоверителни услуги, удостоверяващ заплащането на съответната такса по чл. 10, ал. 1, т. 1 от Закона за пътищата и съдържащ регистрационния номер на пътното превозно средство, неговата категория, датата на заплащане на таксата и срока на валидност.
- 11.3. „Маршрутна карта“ е предплатена услуга за ползване на платени участъци от републиканската пътна мрежа от пътни превозни средства с Обща технически допустима максимална маса (ОТДММ) над 3,5 т. Тя представлява тол продукт, базиран на период от време и изминато разстояние, предлаган на местни и чуждестранни потребители на пътища, които нямат специализирани бордови устройства или устройства за проследяване и управляват превозни средства с обща технически допустима максимална маса над 3,5 тона
- 11.4. „Допълнителни услуги“ са предоставянето на потвърждение за закупуване на електронна винетка и справка за валидност на електронна винетка, за предоставянето на потвърждение за закупуване на маршрутна карта, справка за валидността й и предоставяне на разписка с картата на заявения маршрут, както и другите форми за обратна връзка с потребителя, които зависят от предоставянето на електронен адрес.
- 11.5. „Електронна страница“ е електронната страница на Национално тол управление при Агенция „Пътна инфраструктура“ на адрес https://www.bgtoll.bg/, както и на адрес https://web.bgtoll.bg/
- 11.6. „Мобилно приложение“ е компютърна програма на Национално тол управление при Агенция „Пътна инфраструктура“ с наименование „BG Toll“, създадена, за да работи на мобилни устройства, което може да бъде изтеглено безплатно на такова мобилно устройство, опериращо с Android или IOS.
- 11.7. „Потребител“ е всяко лице, което използва електронната страница, мобилното приложение или терминал за самообслужване, независимо дали е ползвател на платената пътна мрежа по смисъла на Закона за пътищата или не.
- 11.8. „Терминал за самообслужване“ е компютърно базирана система, свързана към Централната система за електронно таксуване, чрез която потребителя на пътя декларира данни за ППС, има възможност за избор на продукт за електронно таксуване на база време и предварително заплащане на тол такса чрез закупуване на маршрутна карта. Терминалът за самообслужване осигурява възможност за заплащане и последващо валидиране на продукти за таксуване на база време и на база изминато разстояние чрез предварително заплащане на тол такса, чрез платежни инструменти – дебитни и кредитни карти, както и карти за гориво. Терминалът за самообслужване осигурява и допълнителна възможност за проверка на валидността на вече придобито право за ползване на РПМ чрез системата за Електронно таксуване.
III. Достъп до информация за събирането на пътни такси
- 12. Достъпната чрез електронната страница, терминалите за самообслужване и мобилното приложение информация има за цел да ориентира потребителите в техните права и задължения във връзка с ползването на платената пътна мрежа.
- 13. Публикуваната информация, която е на база нормативни актове, включително относно кои пътни превозни средства дължат заплащане на тол такси, за ползването на кои пътища се дължи такава такса, какъв е размерът на таксата, и т.н., може да бъде променена от органа, който издава съответния нормативен акт.
- 14. Публикуваната информация не може да служи за основание на потребителя да не изпълнява свои задължения, произтичащи от нормативен акт.
- 15. В случай, че потребителят установи неточност на публикуваната информация или противоречие с нормативен акт, потребителят следва да уведоми Национално тол управление при Агенция „Пътна инфраструктура“ за това обстоятелство, с оглед отстраняване на неточността.
- 16. Позоваването на неточна информация, публикувана на електронната страница, терминалите за самообслужване или мобилното приложение, когато същата противоречи на действащите нормативни актове, представлява недобросъвестно поведение на потребителя и не може да доведе до освобождаване на потребителя от отговорност за неизпълнение на неговите задължения.
IV. Заплащане на винетни такси и издаване на електронни винетки
- 17. Потребителят може да заплати дължимите винетни такси и да му бъде издадена електронна винетка чрез електронната страница, мобилното приложение и терминалите за самообслужване, като декларира данни на превозното средство: неговата категория, държавата на регистрация, емисионен клас и неговия регистрационен номер, както и периода на валидност и начина на плащане. По отношение на мобилното приложение и терминалите за самообслужване не е приложим методът за плащане по банков път чрез платежно нареждане– възможно е плащане само чрез предвидените варианти за картово плащане.
- 18. При посочване на данните на превозното средство, потребителят носи отговорност за коректно деклариране на неговата категория, държавата на регистрация, емисионен клас, периода на валидност. и регистрационния номер. Регистрационният номер се въвежда без празни позиции между отделните символи. Въведените символи трябва да повтарят точно графичното изображение на регистрационния номер без значение дали символите се въвеждат на кирилица или латиница Ако регистрационният номер съдържа символи, които не отговарят на нито от символите в латинската азбука, се изписва най-близкият символ.
- 19. При посочване на периода на валидност потребителят може да посочи като начална дата датата, на която ползва съответното приложение, както и всяка дата в рамките на следващите 30 дни от датата на закупуването й.
- 20. Преди заплащане на винетните такси, потребителят е задължен да провери декларираните от него данни за идентификация на пътното превозно средство.
- 21. При заявка за плащане по банков път, потребителят ще получи идентификационен код на плащането (PAY код), който следва да бъде посочен в платежното нареждане, за да може да бъде свързано със заявената електронна винетка. За останалите условия, свързани с плащането се прилагат съответните правила на банката, която е избрана от потребителя, като срокът за активиране на винетката е не по-малък от 3 (три) работни дни от оторизация на плащането. Платежните нареждания се обработват автоматично и поради тази причина информацията трябва да бъде попълнена коректно. За всеки генериран PAY код се изготвя отделно платежно нареждане. В графата основание за плащане се изписва единствено и само тринадесетцифрения PAY код с главни букви на латиница, без интервали и никаква друга информация. Сумата, която е изчислена при генериране на PAY кода трябва да съответства на сумата изписана в платежното нареждане. При грешки при посочване на идентификационния код на плащането се провежда процедура по ръчна реконсилация на плащането, което може да доведе до съществено забавяне на началния момент на валидиране на винетките. При ръчна реконсилация Национално тол управление при Агенция „Пътна инфраструктура“ ще свърже полученото плащане със заявена електронна винетка, ако има достатъчно информация за идентификация на заявената електронна винетка, включително въз основа информация за предходни електронни винетки от същия платец. За подпомагане на този процес можете да се свържете с нас посредством посочените на електронната страница на Национално тол управление при Агенция „Пътна инфраструктура“ данни за контакт, като ни предоставите данни и/или доказателства за коя заявена електронна винетка се отнася осъщественото плащане.
- 22. При заявка за картово плащане се прилагат правилата на раздел VI от тези общи условия.
- 23. Независимо от началната дата на срока на валидност, електронната винетка става валидна от момента, в който постъпи плащане на дължимите винетни такси по сметка на Агенция „Пътна инфраструктура“, като са спазени изискванията за избрания от потребителя начин на плащане и са посочени данните за индивидуализиране на електронната винетка. В случаите на плащане по банков път, електронната винетка става активна от момента на реконсилация.
- 24. След заплащане на винетните такси, електронната винетка става валидна за посочените от потребителя данни за пътното превозно средство. Не подлежат на възстановяване суми, събрани за пътни превозни средства, когато не са правилно декларирани неговата категория, държавата по регистрация, емисионен клас или регистрационният номер.
- 25. Когато се установи несъответствие между данните на пътното превозно средство, с което е ползвана платената пътна мрежа, и данните на пътното превозно средство, за което са заплатени винетните такси, то случаят представлява административно нарушение и се прилагат правилата на Закона за движението по пътищата.
- 26. Срокът на валидност на електронната винетка се определя съгласно заявеното от потребителя, но започва да тече не по-рано от постъпване на плащането на винетните такси по сметка на Агенция „Пътна инфраструктура“. Ако реконсилацията на плащането се осъществи след началото на заявения от потребителя срок, но преди края на същия, то винетката е валидна до изтичане на първоначално заявения краен срок. Винетните такси за периода между началото на заявения срок и момента на постъпване на плащането не подлежат на възстановяване. Не подлежат на възстановяване винетните такси, които са постъпили по сметка на Агенция „Пътна инфраструктура“ след изтичане на заявения срок на валидност на електронната винетка.
- 27. Ако винетните такси са заплатени два или повече пъти в рамките на един календарен ден, то всяка допълнителна заплатена сума след първата подлежи на възстановяване по реда на Данъчно-осигурителния процесуален кодекс. Възстановяване на сумите се допуска само при условие, че е налице пълно съвпадение в данните за пътното превозно средство и сроковете на валидност съвпадат напълно (включват същите календарни дни). В случай че първата винетка е закупена чрез заплащане по банков път, се допуска разлика в дните на закупуване до три работни дни.
- 28. Национално тол управление при Агенция „Пътна инфраструктура“ не носи отговорност за забавени от доставчици на платежни услуги плащания, както и грешки при платежните операции, включително неправилно посочване на основанието за плащане.
V. Предварително заплащане на тол такса и издаване на маршрутна карта
- 17. Потребителят може да заплати предварително дължимите тол такси и да му бъде издадена маршрутна карта чрез електронната страница, мобилното приложение и терминалите за самообслужване, като декларира данни на превозното средство: държавата на регистрация, регистрационен номер, неговата категория, емисионен клас и брой на осите, ако ОТДММ, включително ремаркета на превозното средство е ≥12 тона (това правило не важи за превозни средства, чието ОТДММ, включително ремаркета е <12 и автобуси), планиран маршрут от А до Б (с четири междинни точки), начална дата на валидност и време за начало на валидността. Маршрутната карта може да се закупи не по-рано от 7 календарни дни преди датата на пътуването от потребител, регистриран в електронната система за събиране на пътни такси, и не по-рано от 24 часа преди датата на пътуването – от нерегистриран потребител, като и в двата случая е валидна за срок 24 часа от декларираната начална дата и час на пътуването.
- 18. При посочване на данните на превозното средство, потребителят носи отговорност за коректно деклариране на : държавата на регистрация, регистрационен номер, неговата категория, емисионен клас и брой на осите, ако ОТДММ, включително ремаркета на превозното средство е ≥12 тона (това правило не важи за превозни средства, чието ОТДММ, включително ремаркета е <12 и автобуси), планиран маршрут от А до Б (с четири междинни точки), начална дата на валидност и време за начало на валидността. Регистрационният номер се въвежда без празни позиции между отделните символи. Въведените символи трябва да повтарят точно графичното изображение на регистрационния номер без значение дали символите се въвеждат на кирилица или латиница. Ако регистрационният номер съдържа символи, които не отговарят на нито от символите в латинската азбука, се изписва най-близкият символ.
- 19. Преди заплащане на маршрутната карта, потребителят е задължен да провери декларираните от него данни за идентификация на пътното превозно средство.
- 20. При заявка за картово плащане се прилагат правилата на раздел VI от тези общи условия.
- 21. Независимо от началната дата на срока на валидност, маршрутната карта става валидна от момента, в който постъпи плащане на дължимите тол такси по сметка на Агенция „Пътна инфраструктура“, като са спазени изискванията за избрания от потребителя начин на плащане и са посочени данните за индивидуализиране на маршрутната карта.
- 22. След заплащане на тол таксата, маршрутната карта става валидна за посочените от потребителя данни за пътното превозно средство.
- 23. Не подлежат на възстановяване суми, събрани за пътни превозни средства, когато не са правилно декларирани неговата държавата на регистрация, регистрационен номер, неговата категория, емисионен клас и брой на осите, ако ОТДММ, включително ремаркета на превозното средство е ≥12 тона (това правило не важи за превозни средства, чието ОТДММ, включително ремаркета е <12 и автобуси), планиран маршрут от А до Б (с четири междинни точки), начална дата на валидност и време за начало на валидността. 24. Когато се установи несъответствие между данните на пътното превозно средство, с което е ползвана платената пътна мрежа, и данните на пътното превозно средство, за което е заплатена тол такса чрез закупена маршрутна карта, то случаят представлява административно нарушение и се прилагат правилата на Закона за движението по пътищата.
VI. Условия за плащания с банкова карта
- 29. При заплащане на електронна винетка и на маршрутна карта чрез електронната страница на Национално тол управление при Агенция „Пътна инфраструктура“ или мобилното приложение, може да бъде избрана възможност дължимата пътна такса да бъде заплатена чрез банкова карта. В тези случаи плащането може да се извърши директно чрез електронната страница, която служи като виртуално POS устройство, без да е необходимо физическо представяне на банковата карта.
- 30. За плащания по този ред се приемат банкови карти VISA, MasterCard, Maestro, карти с логото на БОРИКА и карти Diners Club International & Discover.
- 31. При избор на този метод за плащане, потребителят ще бъде препратен към допълнителна електронна страница, която представлява част от електронната страница на Агенция „Пътна инфраструктура“, за завършване на плащането.
- 32. Операторът на електронната страница, която служи като виртуално POS устройство, участва в схемите за автентификация на извършваните плащания. При използване на електронната страница, която служи като виртуално POS устройство според вида на използваната банкова карта се прилагат схемите за автентификация Verified by Visa, MasterCard SecureCode и секретен код на БОРИКА при плащания през Интернет, като потребителят трябва да спази съответните правила за своята идентификация (въвеждане на номер на карта, срок на валидност, кодове за сигурност, име на картодържател и т.н.).
- 33. Според вида на банковата карта може да се прилага и 3D security code за допълнителна автентификация на плащането.
- 34. Наредено по сметката на Агенция „Пътна инфраструктура“ плащане може да не бъде прието или заявената маршрутна карта да не бъде активирана при получено уведомление съгласно правилата на Международните Картови Организации Visa, MasterCard и Diners Club International & Discover или от банката-издател на картата, че плащането е наредено неправомерно с фалшива, невалидна и/или нередовна банкова карта или осъществено без знанието и/или съгласието на оправомощения картодържател. Плащането може да не бъде прието или да не бъде осчетоводено и при всяка констатирана злоупотреба с електронната страница или мобилното приложение на Национално тол управление при Агенция „Пътна инфраструктура“, нарушение на Общите правила, както и съмнение за или установено нарушение на законите на Република България и актовете на Европейския съюз.
- 35. Национално тол управление и Агенция „Пътна инфраструктура“ не носи отговорност за приемането и осчетоводяването на плащания, за които не е подадено своевременно уведомление съгласно т. 34 от настоящите Общи условия, че са извършени без знанието и/или без съгласието на оправомощения картодържател. За последиците на плащането в тези случаи се прилагат Общите условия на банката, която е издала банковата карта на потребителя.
- 36. Агенция „Пътна инфраструктура“ не приема плащания в полза на други лица, нито плащания с основания, които не са свързани със заплащането на пътните такси по чл. 10, ал. 1 от Закона за пътищата.
- 37. При използване на виртуалното POS устройство, потребителите се задължават да използват само банкови карти, по отношение на които потребители са оправомощени картодържатели. Забранява се използването на банкови карти без знанието и съгласието на оправомощения картодържател, както и използването на невалидни карти и карти и/или картови данни, придобити по незаконен начин (в случаи на изгубена или открадната карта и т.н.), като Агенция „Пътна инфраструктура“ си запазва правото да откаже приемане на плащането и/или заявената винетка да не бъде активирана при съмнение за такива обстоятелства.
- 38. Ако при проверка от потребител се установи, че заявената от него електронна винетка или маршрутна карта не е валидна, то потребителят може да потърси информация чрез посочените средства за контакт с Национално тол управление при Агенция „Пътна инфраструктура“. Когато плащането не е прието или осчетоводено поради съмнения за неправомерни действия, потребителят може да потвърди плащането, като представи допълнителни доказателства, че е оправомощен картодържател и че плащането е наредено с негово знание и съгласие.
- 39. Потребителят може да получи информация от Национално тол управление към Агенция „Пътна инфраструктура“, относно това дали плащането е прието и дали винетката е активирана, след като предостави информация за нареденото плащане.
- 40. Агенция „Пътна инфраструктура“ не носи отговорност за предприети от трети лица, включително банката, издала банковата карта на потребителя, действия по задържане на суми, откази за изпълнения на нарежданията на потребителя и т.н. Посочените отношения се уреждат съобразно подписаните от потребителя и съответното лице договори.
- 41. Данните за извършеното плащане се криптират и обменят при спазване на стандартите SSL/HTTPS. Ако при достъп до електронната страница, Вашето терминално устройство посочи, че има проблем с тези сертификати (включително при заглавието на страницата липсва символ във формата на жълт катинар, или ако е поставен символ във формата на червен хикс), не подавайте данни за плащането, тъй като в тези случаи Агенция „Пътна инфраструктура“ не може да гарантира сигурността на информация и съответно не носи отговорност за същата.
- 42. Потребителят може да се откаже от нареждане на плащането до въвеждане на окончателните данни за същото. След въвеждане на данните за плащането, същото може да не бъде обработено от електронната система, ако прекъсне връзката с терминалното устройство на потребителя, преди операцията да е приключена. В посочените случаи, Агенция „Пътна инфраструктура“ не може да получи плащането и съответно маршрутната карта няма да бъде валидна. Потребителят е длъжен да следи за настъпването на такива обстоятелства и при необходимост да потърси допълнителна информация от Национално тол управление при Агенция „Пътна инфраструктура“ дали плащането е било прието/осчетоводено.
VII. Проверка на валидност на електронна винетка
- 43. Потребителят може да направи справка за валидността на електронна винетка по регистрационен номер и държава на регистрация на пътното превозно средство, включително за такова, на което същият не е собственик. Справката има строго информативен характер и не може да се счита за доказателство за заплащане на дължимите винетни такси.
- 44. Възможността за справка за валидност на електронна винетка следва да се използва добросъвестно, като при голям брой заявки може да бъде предвиден отказ за обработване на заявките, подадени от конкретно терминално устройство или от конкретна мрежа.
- 45. Информацията, предоставена при справка за валидност не може да се счита за окончателна, доколкото след издаване на справката може да настъпят обстоятелства, които да повлияят на валидността на генерирана електронна винетка.
VIII. Проверка на валидност на маршрутната карта
- 43. Потребителят може да направи справка за валидността на маршрутна карта по регистрационен номер и държава на регистрация на пътното превозно средство, включително за такова, на което същият не е собственик. Справката има строго информативен характер и не може да се счита за доказателство за заплащане на дължимите тол такси.
- 44. Възможността за справка за валидност на маршрутна карта следва да се използва добросъвестно, като при голям брой заявки може да бъде предвиден отказ за обработване на заявките, подадени от конкретно терминално устройство или от конкретна мрежа.
- 45. Информацията, предоставена при справка за валидност не може да се счита за окончателна, доколкото след издаване на справката може да настъпят обстоятелства, които да повлияят на валидността на генерирана маршрутна карта.
IX. Отношения с трети лица
- 46. Съгласно Закона за пътищата за улеснение на потребителите, трети лица могат да предоставят възможност за заплащане на винетни такси и издаване на електронна винетка, както и предварително заплащане на тол такси чрез закупуване на маршрутна карта. В тези случаи съответното трето лице носи отговорност за проверка на заявената електронна винетка/маршрутна карта спрямо декларираните от потребителя данни преди заплащане на електронната винетка/ маршрутната карта. Допуснати от третите лица грешки не са основание за възстановяване на заплатените електронни винетни или тол такси, нито биха довели до освобождаване от административнонаказателна отговорност на водача или собственика на пътно превозно средство, за което е допусната грешка при предварителното заплащане на тол такса чрез закупуването на маршрутна карта.
- 47. Посочените трети лица предоставят възможност за заплащане на електронни винетки/маршрутни карти на собствен риск и собствена отговорност. Национално тол управление при Агенция „Пътна инфраструктура“ не контролира пряко дейността на тези трети лица и не носи отговорност за техните действия, включително забавяне на плащане, грешки при заявяване на електронна винетка/маршрутни карти и др. Ако при мониторинг на процесите в отношенията между тези трети лица и Агенция „Пътна инфраструктура“ се установи, че забавяне, грешка при въвеждане или невъзможност за въвеждане на данни се дължи на неизправност, на електронната система за събиране на пътни такси при Агенция „Пътна инфраструктура“, която е засегнала всички достъпни на потребителя канали за продажба на електронни винетки/маршрутни карти, то в тези случаи се счита, че съответният потребител, засегнат от забавянето, грешката или невъзможността за въвеждане на данни, е ползвал платената пътна мрежа с валидна и активна електронна винетка/маршрутна карта. Това правило се прилага само за продължителността на неизправността, като потребителят има задължение при първа възможност да заплати електронната винетка/маршрутната карта – след като му стане достъпен друг канал за продажба или неизправността бъде отстранена.
- 48. Национално тол управление при Агенция „Пътна инфраструктура“ не носи отговорност за поети от трети лица задължения за връщане на суми, разваляне на договори по преценка на потребителя, упражняване на право на рекламация и др.
- 49. Национално тол управление при Агенция „Пътна инфраструктура“ не носи отговорност за съдържанието на електронни страници, които пренасочват към електронната страница на Национално тол управление при Агенция „Пътна инфраструктура“.
- 50. Национално тол управление при Агенция „Пътна инфраструктура“ не отговаря за съдържанието и функционалността, общите условия за работа и политиките за защита на личните данни на електронни страници, препратки към които се намират на електронната страница на Национално тол управление при Агенция „Пътна инфраструктура“, и свързаните с нея https://web.bgtoll.bg/ и https://prod-bg.tecspayment.com/tecsweb/.
X. Интелектуална собственост
- 51. Всички публикации, оформлението на електронната страница, както и приложения, свързани с електронната страница, мобилното приложение и терминалите за самообслужване, са закриляни като обекти на авторско право по силата на Закона за авторското право и сродните му права.
- 52. Национално тол управление при Агенция „Пътна инфраструктура“ запазва всичките си права върху посочените обекти на интелектуална собственост, като споделянето им на електронната страница, мобилното приложение или терминалите за самообслужване не представлява съгласие за използването на тези обекти на интелектуална собственост от трети лица.
- 53. Всички обекти на интелектуална собственост на трети лица, публикувани от Национално тол управление при Агенция „Пътна инфраструктура“ се използват със съответното съгласие на съответните правоносители.
XI. Други уговорки
- 54. Национално тол управление при Агенция „Пътна инфраструктура“ е част от държавната администрация, като осъществява властнически правомощия по силата на изрично законово овластяване.
- 55. По отношение на дейността на Национално тол управление при Агенция „Пътна инфраструктура“ не се прилагат разпоредбите на Закона за електронната търговия и Закона за защита на потребителите, тъй като същите не се прилагат по отношение на дейността на държавни органи.